Podcast: Van Hier tot Gender – Transgender Christina Daniëls, HAN-docent

Interviews over diversiteit en inclusie met HAN'ers uit de LGBTQIA-gemeenschap

In onze podcast Van Hier Tot Gender gaat redacteur Olga in gesprek met HAN-studenten en -medewerkers uit de LGBTQIA-gemeenschap. Van non binair tot transgender en alles ertussen.

In deze aflevering vertelt transgender Christina Daniëls haar persoonlijke verhaal. Ze is geboren als man en leefde bijna 50 jaar op deze manier. Al voelde ze zich nooit ‘volledig man’; er is altijd een vrouwelijke kant aan Christina geweest. Ze groeide op in een katholieke omgeving in Maastricht, met weinig tot geen rolmodellen en vrijwel nul ruimte om anders te zijn dan ‘normaal’.

Hoe kwam Christina, lang getrouwd met een vrouw en ouder van twee kinderen, dan toch tot bloei? Wanneer besloot ze de transitie van man naar vrouw volledig te maken? Hoe reageerden haar collega’s en studenten toen ze besloot als vrouw door het leven te gaan? En als je bij de LGBTQIA-gemeenschap hoort, weet je er dan automatisch alles vanaf? Je hoort het in deze aflevering van Van Hier Tot Gender.

Robert en Carola

Vandaag hebben wij Christina ontmoet, wat een heerlijk mooi mens!!!!!! Bewondering voor de manier hoe ze in het leven staat en heeft meegemaakt. 1 bonk energie!!!

likes Reageer