Podcast: Van Hier tot Gender

Interviews over diversiteit en inclusie met HAN'ers uit de LGBTQIA-gemeenschap

In onze gloednieuwe podcast Van Hier Tot Gender gaat redacteur Olga in gesprek met HAN-studenten- en medewerkers uit de LGBTQIA-gemeenschap. Van non binair tot transgender en alles ertussen.

We praten over hoe ze hun identiteit hebben ontdekt en gevormd en vragen hoe zij aankijken tegen diversiteit en inclusie in de maatschappij. Uiteraard zijn we ook benieuwd naar hun ervaringen op de HAN University of Applied Sciences als het gaat om diversiteit, inclusie en acceptatie.

Non-binair: wat betekent dat?
In de eerste aflevering van Van Hier Tot Gender legt de 23-jarige, non binaire HAN-student Billy uit dat hen buiten de genderspecifieke hokjes stapt die de maatschappij heeft toegekend; zoals roze voor meisjes en blauw voor jongens. SAM-redacteur Olga gaat dieper in gesprek met Billy, over onder meer kinderkleding bij de HEMA, genderneutrale toiletten, behoefte aan meer aandacht voor diversiteit in het HAN-curriculum en schijt hebben aan wat anderen van je vinden. Luister hier naar de aflevering:

Piroska Masthoff

Super deze podcast, Olga!! Zeker omdat ik zelf onderdeel uitmaak van een Regenbooggezin én commissielid ben van de RegenboogRaad Nijmegen (commissie die het college van B&W gevraagd en ongevraagd advies geeft m.b.t. LHBTIQ+ kwesties). Mooi gesprek (met) Billy.

Olga Helmigh

Hallo Piroska, Bedankt voor je enthousiaste reactie en wat goed te horen dat je je zo inzet voor de LHBTIQ+ gemeenschap. Het is nog steeds hard nodig! Wellicht kunnen we hier in de toekomst contact over hebben, superinteressant! Donderdag komt de bonusaflevering online, met Billy. De week daarop het gesprek met transgender docent Christina. Hopelijk geniet je daar ook van. Groet, Olga

likes

Astrid Sluis

Mooi gesprek, Olga en Billy, dank!

Olga Helmigh

Dag Astrid, Bedankt voor je positieve reactie! Donderdag komt de bonusaflevering (met Billy) online. De week daarop komt Christina online. Genoeg om naar uit te kijken! Hoop dat je dan ook geniet van het gesprek. Groet, Olga

likes