Aly Smelt-Medendorp nieuw lid van het College van Bestuur van de HAN

Tien jaar werkzaam bij de HAN

Aly Smelt-Medendorp is benoemd tot lid van het College van Bestuur. Zij volgt per 1 september de vertrekkende Bridget Kievits op.

Samen werken aan maatschappelijke opdracht
In een eerste reactie zegt Smelt dankbaar te zijn voor het in haar gestelde vertrouwen: “Ik kijk ernaar uit om samen met collega’s, partners uit het werkveld en studenten te werken aan onze maatschappelijke opdracht. Want alleen samen kunnen we het verschil maken.”

Eerder al directeur ILS en Academie Educatie bij de HAN
Aly Smelt is geen onbekende binnen de HAN. Ze werkt hier al sinds 2014. Eerst als directeur van het Instituut voor Leraar en School en sinds 2020 is ze directeur van de Academie Educatie.

Sinds 1987 in het onderwijs
En dat is niet het enige: al sinds 1987 werkt Smelt in het voortgezet en hoger onderwijs, onder andere als directeur van het Over Betuwe College in Bemmel, als afdelingsleider bij Het Noordik in Almelo en docent bij hogeschool Saxion in Deventer.

Inzet expertise buiten de HAN
Ook buiten de HAN gebruikt de directeur Educatie haar expertise in het onderwijsveld. Zo is ze lid van de stuurgroep van de Regionale Alliantie Oost Nederland (RAZON) en de onderwijscommunity Ieder Talent Telt Nijmegen. Daarnaast is Smelt lid van de raad van toezicht van Scholengroep Gelderveste Vorden en voert ze diverse activiteiten uit voor de Vereniging Hogescholen.

Leidinggeven aan grote veranderingen binnen organisaties
De afgelopen jaren heeft Smelt tal van leergangen op het gebied van leiderschap gevolgd. Ze heeft veel kennis van en ervaring met het leidinggeven aan grote veranderingen in organisaties. Eén van haar belangrijkste drijfveren daarbij is het bieden van ontwikkelingskansen aan kinderen en jongeren.

Waardevolle toevoeging en verbinder
Voorzitter Peter van Laarhoven van de Raad van Toezicht zegt over de aanstelling van Smelt onder meer: “Wij vinden Aly een waardevolle toevoeging aan het College van Bestuur.” Voorzitter Rob Verhofstad en Yvonne de Haan van het CvB kijken uit naar de samenwerking met Smelt, onder andere omdat ze haar kennen als een toegankelijke collega met een pragmatische en resultaatgerichte instelling. “Aly is besluitvaardig, ze communiceert to the point en luistert goed. Ze is binnen én buiten de HAN een verbinder, waarbij ze verschillende belangen goed weet af te wegen.”

Op verzoek van SAM heeft Aly Smelt vorig jaar september nog gereageerd op de toenmalige troonrede van Koning Willem Alexander.