Bridget Kievits, lid van het College van Bestuur, neemt afscheid van de HAN

Bridget Kievits (63), lid van het College van Bestuur, neemt aan het eind van dit studiejaar afscheid als bestuurder van de HAN, zo laat het College van Bestuur weten.

Kievits maakt sinds september 2018 deel uit van het College van Bestuur. Kievits kiest er zelf voor om deze zomer te stoppen. “Ik vertrek met pijn in mijn hart want ik heb het bij de HAN enorm naar mijn zin, maar ik kijk er naar uit om straks meer tijd te hebben voor mijn privéleven.”

Moeilijke beslissing
“Bridget is de afgelopen jaren van grote waarde voor de HAN geweest en daar zijn we haar zeer dankbaar voor. Omdat ze haar werk ook altijd met zichtbaar veel plezier doet, realiseren we ons hoe moeilijk deze beslissing voor haar geweest moet zijn. Maar we respecteren uiteraard haar keuze”, aldus Peter van Laarhoven, voorzitter van de Raad van Toezicht.

Voordat ze naar de HAN kwam, was Bridget onder meer bestuurder bij de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Tevens was ze directielid bij het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en zakelijk leider van het koor van de Nederlandse Opera.

Missen
Haar collega-bestuursleden Rob Verhofstad en Yvonne de Haan loven Bridgets kennis, inzet en betrokkenheid en gaan haar zeker missen. Rob: “Bridget is zeer waardevol voor de HAN. Bijvoorbeeld waar het gaat om studentenwelzijn; ze heeft altijd oog voor de student.” Yvonne voegt toe: “We zijn met ons drieën zó op elkaar ingespeeld, dat werkt altijd heel prettig. We gaan haar dan ook ongetwijfeld erg missen”.

Einde van het studiejaar
Bridget vertrekt pas aan het eind van dit studiejaar zodat er ook voldoende tijd is om een opvolger te vinden. “Ik ga mijn werk, de mensen en de organisatie ontzettend missen. Bijna zes jaar lang heb ik met veel plezier bij de HAN gewerkt.” Ze wil na haar afscheid vooral gaan genieten van haar vrije tijd, al zal ze zeker niet stil blijven zitten. “Het zal best wennen zijn in het begin, maar er komen vast weer heel mooie, andere dingen voor in de plaats.“

De Raad van Toezicht gaat in de komende periode op zoek naar een waardige opvolger.