Touw, latjes en duct tape: meer krijg je niet bij Bouwkunde om een brug te bouwen

En die moet sterk genoeg zijn om minimaal 1 persoon te dragen

Tijdens de HAN-Intro bouwen eerstejaars Bouwkunde en Civiele Techniek met een stapel latjes een brug en steken er een bak water mee over. Zijn de bouwsels stevig genoeg?

De ene na de andere eerstejaars kukelt het water in tijdens de oversteek op zelfgebouwde bruggen. Logisch, want de gammele constructies bestaan uit weinig stevigs.

De studenten worden in groepjes verdeeld, krijgen een stapel latjes, wat touw en een rol duct tape toegeschoven, met een bemoedigend: “succes ermee”. Desondanks knutselen de studenten bewonderenswaardige bouwwerken in elkaar, al heeft niemand na afloop droge voeten.

Onze fotograaf heeft de vele bouwwerken en plonspartijen vastgelegd. Check meer foto’s op onze insta!