Jack van  Dijk: “Gebruik je leeftijd als middel om studenten te bereiken”

HAN-docenten geven onderwijstips in podcastserie “Die ene student en ik”

Welke tip zou jij aan een collega geven die net voor de klas staat? Dat is een vraag die SAM in de serie ‘Die ene HAN-student en ik’ steevast aan elke medewerker heeft gesteld. Voor deze podcastserie interviewde SAM in totaal 11 docenten van 11 academies. In aflevering 3: Jack van Dijk.

Jack van Dijk werkt als instructeur/docent praktijkonderwijs bij de Academie Toegepaste Biowetenschappen en Chemie. Zijn tip:

“Als jonge docent worstelde ik met de grens tussen vriendschap en professionele distantie in het contact met studenten. Gesprekken daarover met collega’s herinner ik me niet. Maar het zijn wel de gesprekken die af en toe nodig zijn. Mijn advies aan een beginnende maar vooral jonge docent zou zijn: houd afstand, maar niet te veel. Gebruik je leeftijd als middel om studenten te bereiken, om een brug te slaan. En als je twijfelt, overleg het met je collega’s.”

Beluister de hele podcast via Spotify.