Lia de Bruyn: “Laat eerst die laptops nog even dicht”

HAN-docenten geven onderwijstips in podcastserie “Die ene student en ik”

Welke tip zou jij aan een collega geven die net voor de klas staat? Dat is een vraag die SAM in de serie ‘Die ene HAN-student en ik’ steevast aan elke medewerker heeft gesteld. Voor deze podcast-serie interviewde SAM in totaal 11 docenten van 11 academies. In aflevering 1: Lia de Bruyn.

Lia de Bruyn werkt bij de HAN als opleider, trainer en adviseur voor de academie Gezondheid en Vitaliteit. Haar tip:

“Nooit meteen beginnen met lesgeven als iedereen op zijn plek zit. Kijk eerst de groep eens rond. Laat de laptops nog even dicht. Eerst contact maken, eerst even ’aarden’. Vraag hoe het met ze is. Misschien komen ze wel uit een spannende situatie, hebben ze net een herkansing gehad of balen ze van de overvolle trein waarin ze zaten. Dus: neem de tijd om te starten. Het bevordert het onderlinge contact. Dat wordt gewaardeerd en het betaalt zich terug!”

Beluister de hele podcast via Spotify.