(foto: Alexo Fotos op Pixabay)

1 op 5 studenten slachtoffer van sociaal onveilig incident

Onderzoek door Interstedelijk Studenten Overleg

In hoeverre maken hbo- en wo-studenten sociaal onveilige situaties mee? Naar die vraag heeft onderzoeksbureau ResearchNed onderzoek gedaan in opdracht van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO).

Door middel van een vragenlijst werd begin dit jaar aan 7650 studenten vragen gesteld over zaken als pesten, discriminatie, chantage en grensoverschrijdend gedrag. Twintig procent van de ondervraagde studenten gaf aan weleens zo’n incident meegemaakt te hebben. De resultaten van dit onderzoek heeft ISO eerder deze week op zijn website bekend gemaakt.

Wie na het lezen van dit bericht of het onderzoek van ISO behoefte heeft om te praten, kan contact opnemen met een van de vertrouwenspersonen bij de HAN.

Bron: ISO