sneeuwpopjes met sjaals en mutsen

Voor in je agenda: feestelijke kerstmarkt op Kapittelweg 33

Met glühwein, oliebollen, live muziek en een vintage fair

Op 15 december organiseert HAN Green Office in samenwerking met studenten van de minor evenementenmanagement een feestelijke kerstmarkt. Het thema van het event is duurzame ontwikkeling.

Wat te verwachten?

– Heel veel lekker, lokaal en winters eten en drinken
– Informatieve kramen en verschillende sprekers over duurzaamheid
– Spellen en activiteiten (denk aan een pubquiz, photobooth en beerpong)
– Producten van lokale duurzame ondernemers (o.a. Wereldwinkel Nijmegen, My Dear Beer, Sussies Vintage en Platenwinkel Discords)
– Een vintage fair (van kleding en boeken tot tweedehands kerstcadeaus)
– Live muziek

Waar?

Buiten op het campusplein van Kapittelweg 33, donderdag 15 december van 14.00 – 18.00 uur.

“Alle activiteiten, hapjes en drankjes hebben een link met de Sustainable Development Goals om bezoekers bewust te maken van deze thema’s,” vertelt student Bouwkunde/minor evenementenmanagement en medeorganisator Niels Mateman (19). “De activiteiten worden grotendeels op touw gezet door studieverenigingen. Inmiddels zijn er vijftien verenigingen betrokken die met een kraam op de markt zullen staan. Verder is er een klassieke markt, een ‘vintage fair’ concept waar we lokale en duurzame ondernemers de kans geven zich te presenteren. En kers op de taart is het podium waar opkomende artiesten en bands van zich laten horen en een sfeervol middagprogramma neerzetten. We verwachten zo’n 600-800 bezoekers.”

Een groot deel van de opbrengst die door alle HAN-studenten wordt opgehaald gaat naar Stichting Kansarme Kinderen.

Kijk voor meer informatie op instagram.com/han.kerstmarkt