SAM op de Campus: Hoe bespreekbaar is autisme?

De autismeweek 2024 begint komend weekend. Voor SAM aanleiding om aan HAN-medewerkers op de campus in Nijmegen te vragen: ontmoet je in je werk collega’s of studenten met autisme, is het bespreekbaar en is er voldoende informatie en hulp beschikbaar? Autisme is een lastig begrip, vinden sommigen, vanwege het risico stigmatiserend te zijn.

Bekijk hier de vorige aflevering van SAM op de Campus.

Antje Orgassa Orgassa

Ha Sam, mooi initiatief! Zijn jullie bekend met het HAN lectoraat volwaardig leven met autisme wat er nog tot 2 november is. We doen ook mooie dingen met en voor het onderwijs, merken echter dat implementatie een lange adem nodig heeft. Misschien interessant om hier krachten over te bundelen en eens te laten zien wat er al is binnen de HAN.

likes Reageer

Olga Helmigh

Hallo Antje, bedankt voor je reactie! Vandaag zal op SAM een interview met Michel Koolwaaij verschijnen, waarin het lectoraat ook wordt genoemd! Vriendelijke groet, Olga Helmigh (redacteur SAM)

likes

Anoniem

Merk weinig van de "beschikbare hulp". Enige wat ze voor me kunnen betekenen is extra studietijd geven... Lost het probleem niet op, vindt u wel?

likes Reageer

Olga Helmigh

Hallo, bedankt voor je reactie. Graag komen we met je in contact. Je kunt, indien je dit wilt, een mail sturen aan olga.helmigh@han.nl. Ik ben redacteur bij SAM. Je kunt je verhaal anoniem doen, uiteraard. Ken je het Lectoraat Volwaardig Leven met Autisme al? Je kunt eventueel met hen contact opnemen: https://www.han.nl/onderzoek/lectoraten/lectoraat-volwaardig-leven-met-autisme/ Vriendelijke groet, Olga

likes