Studenten runnen pop-uprestaurant Happietaria in het Goffertstadion

Dineren voor het goede doel (1 april t/m 10 mei 2024)

Zoveel mogelijk tevreden gasten aan tafel om het streefbedrag van 30.000 euro op te halen voor schoon drinkwater in Oeganda. Dat is het doel van pop-up restaurant Happietaria in Bikkels in het Goffertstadion, dat studenten en vrijwilligers runnen.

Voor de dertiende keer op rij strijkt Happietaria, een pop-uprestaurant gerund door studenten, neer in Nijmegen. Het bestuur bestaat dit jaar uit zeven christelijke RU- en HAN-studenten. Ze zijn verantwoordelijk voor alles rondom het opzetten van het restaurant. Van het regelen van de locatie en sponsoren tot het samenstellen van de menukaart en het maken van de werkplanning. Pr-coördinator Hanna Olthof: “Met maar liefst 350 vrijwilligers, met name studenten, houden we het restaurant zes weken draaiende.”

Lunchroom Bikkels, dat in de avond wordt omgetoverd tot pop-up restaurant Happietaria

Zware jerrycans met vervuild water
Happietaria is geopend van 1 april tot en met 10 mei 2024. De volledige opbrengst gaat naar Stichting Tearfund, een internationale christelijke ontwikkelingsorganisatie. Het geld gaat naar een drinkwaterproject in Oeganda. In het district Zuid-Kigezi lopen meisjes en vrouwen uren in bergachtig gebied om aan drinkwater te komen. De jerrycans gevuld met veelal vervuild water wegen zo’n twintig kilo, met rugklachten en miskramen tot gevolg. Tearfund zorgt samen met lokale kerken en partners voor waterreservoirs, voorlichting en rampenpreventie.

Kijk voor meer informatie, om te reserveren, doneren of op een andere manier te helpen op de website van Happietaria Nijmegen.

Lees ook: Studerend Nijmegen loopt het vuur uit de sloffen tijdens RAGweek

Guido de Vries

Prachtig initiatief. Mooi het engagement van deze studenten te zien!

likes Reageer