SAM op de Campus: zie jij mentale problemen om je heen?

SAM-special Mind Matters #3

Uit onderzoek van het Trimbos-instituut blijkt dat 44% van studenten in Nederland depressie- of angstklachten heeft, of kampt met emotionele uitputting en eenzaamheid. Herken jij dit beeld om je heen en wat doe je zelf om mentaal gezond te blijven? SAM vroeg het aan studenten op de Arnhemse campus.

Dit artikel is onderdeel van de SAM-special Mind Matters. In deze special zijn verder verschenen:

Mind Matters #1Waarom hebben steeds meer jongeren ernstige mentale klachten?

Mind Matters #2: Interview met Mirian Nieuwland, studentpsycholoog van de HAN: “Socials strijden met scholen om aandacht van studenten.”

Mind Matters #4: In deze video stelt SAM studenten en medewerkers onder meer de vraag: Voel jij de invloed van wat je eet op je lijf en brein?

Mind Matters #5: Twee oud-studenten Communicatie maakten tijdens hun studie vanaf eind 2022 een podcastserie die meteen aansloeg: Nog één keertje: Let’s talk about mental health.

Mind Matters #6: De mentale problemen van een internationale student die in een onbekend land studeert: “Ik heb het leven hier te veel geromantiseerd”