HAN-student en topsporter: een terugblik

Drie videoportretten van HAN-studenten die op topniveau sporten

Op 26 juli beginnen veel topsporters aan de Olympische Spelen in Parijs. In aanloop daar naartoe maakte SAM de afgelopen maanden videoportretten van drie topsporters die bij de HAN studeren. Zij laten zien hoe zij zich voorbereiden op de Spelen.

Inmiddels is duidelijk dat alleen boogschutter Laura van der Winkel zich heeft weten te kwalificeren. Wil je de video’s nog eens zien, als opwarmertje? Dat kan hieronder!

Klik op de naam van de student om de video te bekijken

Deel 1: Laura van der Winkel

Opleiding: Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek
Sport: boogschieten

Bij het WK boogschieten in 2023 haalde ze zelfs de vierde plaats: “Ik probeer een voorbeeldfunctie te zijn voor de damesschutters in Nederland.”

Deel 2: Ruben Rolvink

Opleiding: Finance & Control
Sport: discuswerpen

Ruben is de afgelopen jaren drie keer Nederlands kampioen discuswerpen geworden: “Uiteindelijk zoek je naar de ideale worp. Misschien komt die wel nooit, maar daar streef je wel naar.”

Deel 3: Raphael Bouju

Opleiding: International Business
Sport: hardlopen

Raphael komt uit op het koningsnummer bij atletiek: de 100 meter. In 2018 heeft hij tijdens het EK Atletiek onder 18 jaar de eerste plaats behaald: “Of ik nu win of verlies, ik kom alleen maar terug om het nog beter te doen, als dat kan.”

De HAN heeft een topsportregeling die sporters de mogelijkheid biedt om hun sport te combineren met een hbo-opleiding. In overleg met de sporter wordt onder meer het rooster zo nodig aangepast en kunnen tentamens op andere momenten en locaties worden gemaakt.