Die ene student en ik, #6: Boukje Smeets

In deze aflevering vertelt docent Boukje Smeets over haar herinnering aan een bijzondere student. Boukje werkt bij de Academie Sport & Bewegen en is daarnaast sportinnovator bij de hockeybond. Zij deelt een herinnering aan een student die op een traumatische manier zijn moeder verloor. “Deze student liet zich in het hart kijken. Dan is onderwijs maar bijzaak.” Boukje vindt sowieso dat we veel te veel de nadruk leggen op presteren. “Geef ruimte aan spelen. Dat haalt de druk eraf.”

Docent en sportinnovator Boukje Smeets

Over de podcastserie
‘Die ene HAN-student en ik’ is een tweewekelijkse podcast van SAM, het journalistieke podium van de HAN. Hoofdredacteur Hanneke Sizoo praat iedere aflevering met een medewerker van de HAN over een herinnering aan een student die hem of haar raakte of inspireerde. De podcast sluit af met een tip aan een collega.

Beluister hier de vorige aflevering waarin onderzoeker / trainer / adviseur Jan Martens van de Academie Educatie vertelt over zijn herinnering aan een bijzondere student.