Elise kookt: schelpjespasta met verse paprika-tomatensaus

Studentenrecepten inspiratie #6

Deze budgetvriendelijke, herfst-proof pasta maak je in een handomdraai. Een ultiem bordje gezond comfortfood voor druilerige dagen. Je kunt er bovendien mee meal preppen. Of ermee variëren voor een ander lunch- of avondgerecht. Food en Business student Elise geeft tips.

Kookinspiratie voor studenten
Gezond, goedkoop en vooral lekker. Tweedejaars F&B-student en kookvlogger Elise Hendriks (20) weet wat medestudenten graag eten. Haar slimme recepten met seizoensgroenten tover je bovendien zo op tafel. Elke maand deelt ze haar eigen favorieten om jou te inspireren.

Vandaag op het menu: schelpjespasta met verse paprika-tomatensaus.

Elise: “Deze heerlijke pastasaus kun je ook eten als soep, of koud als gazpacho. Heb je nog een bleekselderij of wortels liggen? Gooi dit er gerust bij om geen eten te verspillen. Mooi meegenomen, toch? Met onderstaande ingrediëntenlijst maak je een grote batch zodat je porties kunt invriezen. Scheelt weer op luie of juist drukke dagen.”

De ingrediënten (voor 10 porties)

Voor de saus
1 (fles)pompoen
1,5 kilo tomaten
500 gram rode punt paprika
1 ui
2 tenen knoflook (of meer)
1 potje pesto
Olijfolie
Italiaanse kruiden
peper en zout

Voor de pasta
Simpele schelpjespasta of verse tagliatelle is er lekker bij, maar good old spaghetti kan natuurlijk ook.

Bereidingswijze

1. Verwarm de oven voor op 200 graden (bij voorkeur op grillstand)
2. Snijd de ui en knoflook fijn en de groenten in stukken
3. Gooi alles in een grote bakschaal met olijfolie en kruiden. Roer het geheel goed door